Inschrijven

Vooraleer dienstencheques te kunnen bestellen, dient u als gebruiker ingeschreven te worden bij Sodexho.

U kan zich en dit laten doen door één van onze medewerkers. Daarbij krijgt u meteen alle gewenste uitleg over dit systeem. Opdat wij u kunnen inschrijven hebben wij echter een aantal gegevens van u nodig, dit zijn: uw adres, uw telefoonnummer, uw rijksregisternummer en uw rekeningnummer.

Vervolgens ontvangt u een week na inschrijving een bevestiging van Sodexho waarin u uw persoonlijk gebruikersnummer vindt. Dan pas kunt u dienstencheques bestellen.

Dit gebeurt door uw gebruikersnummer in te vullen in de mededeling van de overschrijving en het juiste bedrag over te schrijven, met name het gewenste aantal dienstencheques vermenigvuldigd met 7,00 €. Wij raden u aan een veelvoud van 3 te bestellen, aangezien wij steeds werken in blokken van minimaal 3 uur. Het minimum aantal cheques dat u kunt bestellen is 10 (of 70,00 €). Een maximum is er niet. Een tweetal weken later zullen de dienstencheques met de post bij u thuis afgeleverd worden. Deze blijven 8 maanden geldig.

Indien u geen hulp meer nodig heeft, kunnen de resterende dienstencheques mits betaling van verwerkingskosten (0,25 € per dienstencheque) in welbepaalde gevallen omgeruild of terugbetaald worden. De terugbetaling is mogelijk voor zover geen fiscaal attest werd afgeleverd. De terugbetaling van dienstencheques die tijdens het belastbaar tijdperk werden aangekocht is enkel mogelijk tijdens datzelfde belastbaar tijdperk (vóór 31/12 van elk jaar).